En bra dag

Idag var en riktigt bra dag. Den började lite segt men sista halvan var kanon. ^^
Dagen började med att jag försov mig och kom försent till skolan. På första lektionen somnade jag och drömde om politiken i Madagaskar, jag höll nämligen på att läsa det när jag somnade. Som tur var så väckte Foffen mig innan läraren blev arg. Efter min lilla tupplur blev jag mycket piggare och dagen fick sig ett litet lyft. Jag fick nämligen veta att jag blev Godkänd på massmedia uppgiften jag lämnat in. ^^
När skolan var över så följde jag med Foffen hem på en kopp kaffe å lite skit snack. Hennes pappa var på ett jätte roligt humör så vi fick oss några väldigt goda skratt också. :)
Runt fyra gick jag hem för att duscha innan jobbet. Å precis när jag var på väg in i duschen så plingade det på dörren. Jag virade in mig i en handuk å kollade ut genom kikhålet. Där stog min mor med familj. 0.O Jag öppnade dörren å frågade vad dom ville, å då sa mor min att dom bara ville låna internet en snabbis, så jag släppte in dom å hoppade in i duschen. När jag var klar så gick dom hem å jag SPRANG till jobbet men kom ändå liiite försent. :/
Jag jobbade själv idag så det var ganska stressigt. Sprang runt som en tok å serverade, tog beställningar, gav menyer, svarade i telefon, hämtade mat till kockarna, diskade, fyllde på kylarna med alkohol, vek servetter m.m... Ja, jag gjorde något hela tiden! Jag hade ingen aning om att jag klarade av att göra så mycket samtidigt.. å så fort.. jag har aldrig sett mig själv vika servetter så fort som jag gjorde idag, typ en servett på 5 sekunder, det var så att fingrarna nästan brann på mig. Strax innan jag slutade så fick jag äntligen sätta mig ner och äta lite. När jag nästan ätit klart så kom min kära far för att hämta mig. Han sa att han hade en liten present till mig som väntade hos honom. :)
När vi kom till honom så blev jag bjuden på middag. Var inte så hungrig men tog ändå en rejäl portion (man vill ju inte tacka nej när man blir bjuden). Efter maten så gav han mig presenten, en blompåse å sa att det var inget särskillt. Jag tänkte "Gu va kul å få nya blommor".... men när jag öppnade på sen så fick jag en chok! I påsen låg en liten låda, och på lådan stog det SONY CYBERSHOT!!!!!!! Jag blev så otroligt glad och log så att det gjorde ont i ansiktet.. Äntligen en kamera!! Jag har fått en kamera!!! Å nu så ska jag ladda batteriet å prova den imorgon. ^^
Innan jag gick hem så gick jag å Foffen ut på en prommis.. En riktigt kul en.. Vi pratade en massa tok å jag berättade över kameran å vi båda hade bara allment roligt.. Ikväll var en av de bästa prommenader jag hat, trotts att det var kallt så hade vi skit kul..! :) vi träffade på Bubba å Rille också på byn så vi stog å pratade med dom en sväng, sen gick vi hem.
Å nu sitter jag här å skriver,,, ska snart sova... Börjar 08.05 imorgon.
Oj, va långt detta inlägg blev.... Måste sluta skriva.
Huuj


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0