White Day

Så heter dagen som är den 14/3 varje år.

Så vad är nu denna White day?
Nej det är inget rasistiskt om man nu skulle gå i dom tankarna..

Vi börjar om.
Den 14/2 är det ju "Alla hjärtans dag" som vi kaller det i Sverige.
I Asien fungerar det så att på alla hjärtans dag skall "Hon" skall ge "honom" chockald!?
Yes, CHOCKLAD... thats the thing here..
Hon, till honom!

Sen skapades denna "White Day" en månad efter som "Han" till "Henne" dagen.. Alltså return day!
Men denna dag, så gäller ALLT förutom chocklad!

Medans hon kommer undan med billig chocklad. ( 500-1000kr ) så skall han göra komback med något värre.. typ smycke (10,000kr - ? ), eller något liknande..Men det kan ju även vara något billigt... Typ ett hårband eller nåt. Jag skulle iaf bli glad...

Denna dag är oxå känd för att det finns många som bryter upp. alltså gör slut. mm.
Då hon ser hur han tänker! Många tjejer värderar kärleken i saker.. Tex.. köper han ett dyrt smycke för över 10,000kr så betyder hon mycket för honom, men köper han kanske ett hårband för 50kr så betyder hon nästan inget alls. Jag själv förstår mig inte riktigt på det där. Jag tycker inte att det är saken som räknas, utan det är tanken. Det viktigaste är ju att han kommer ihåg det. För gör han det så betyder ju det att han bryr sig och tycker om sin tjej. Eller???




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0