Två timmars sömn

Natten till idag (mellan tisdag å onsdag) fick jag typ bara två timmars sömn...
Först vaknade jag av att jag hade världens halsbränna.. Jag tog två novalucol, å försökte somna om.. Efter kanske tio minuter så blev halsbrännan sämre igen, å jag tog en till novalucol....
Sen gick jag å la mig igen å hoppades på att det skulle bli bättre... men ack.... halsbrännan blev ännu värre, å då tog jag en samarin. Samarinen hjälpte... men när jag precis hade somnat in igen så vaknade jag av att det kröp i benen å kokade i fötterna så jag fick värsta paniken å visste inte alls hur jag skulle ligga för att få det bekvämt.. Ja lade en kudde under fötterna men det hjälpte inte mycket. Jag klev upp å gick runt lite grann i köket fram å tillbaka å satte mig på en stol så att benen skulle få svalka sig lite.
Efter ungefär en timme gick jag å la mig igen å höll på att somna.. men då helt plötsligt så var det som att jag inte kunde få tillräckligt med luft. Jag tror bäisen tröck på lungorna eller nåt, för det gick allvarligt talat inte att andas riktigt.. Det var så att jag nästan fick panikångest!!!! Jag försökte slappna av men det gick inte.. jag provade lägga mig på sidan å jag klappade på magen å försökte få bebisen att byta position men inget hjälpte.. Tillslut så klarade jag inte av att ligga längre för jag trodde jag skulle få syrebrist eller nåt, så jag klev upp igen å gick runt runt mellan köket å mitt rum hur länge som helst. Å varje gång jag provade sova igen så blev det så att jag inte kunde andas. =/
Klockan fem i morse satt jag i köket å tittade på soluppgången, det var vackert. Sen efter det så gick jag å la mig igen. ÄNTLIGEN kunde jag somna... Sen vaknade jag igen klockan sju av att pappa kom ner för att äta frukost, så då klev jag upp å joinade honom.. Efter det lyckades jag inte somna om nå mer...
Men nu ska jag sova, å jag har tagit en samarin redan å hoppas på att jag ska slippa vakna av brännande fötter  å syrebrist inatt. :)
Det är bara 4 och en halv vecka kvar nu tills bäisen ska komma, men jag tror att det blir tidigare än så med tanke på vad trångt det är där inne å vilka bekymmer jag börjar få på nätterna... Jag känner även att hon sjunkit ner mycket mer de senaste dagarna så det skaver å gör ont ibland när jag går. Men jag hoppas iaf att hon väntar med att födas åtminstone en vecka till iaf. ^^
Nu måste jag försöka sova.. Natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0