Barnmorskan

Tjolahopp..
Igår var jag till barnmorskan å tog prover å gjorde den vanliga proceduren som man alltid gör.

Nu väger jag 60kg!!!! Har gått upp 12kg sen jag blev gravid.. Men det e lugnt, man får vara tjock när man har en bäis i magen. ^^
Mitt blodvärde är fortfarande lite dåligt, men det var bättre denna gång än förra gången iaf. Nu låg det på 104, förra gången var det 101.
Bäisens hjärta lät bra, slog med 144 slag i minuten å magen har växt yterligar 2 cm. Nu är den 29cm.
Mitt blodsocker var ok fortfarande. :=) Tror det var 4,6 jag hade. Skönt att man inte har drabbats av gravid-diabetes som vissa får. ^^
Hmmm... sen var det väl inte så mycket mer..
Joo, de tog ett rör med blod också för att se om de kan hitta varför mitt blodvärde inte är bättre än vad det är. För om man kollar på vad jag får i mig så borde det vara mycket bättre. Så om en vecka eller nåt får jag reda på om jag kommer behöva ta sprutor 2-10 gånger i veckan fram tills förlossningen eller inte. De sprutorna inehåller järn å en massa andra bra saker som man behöver för att orka med en förlossning. Har man alldelis för lågt järn å sån så finns det risk att man inte klarar av det.


Kommentarer
Carolina

Hejsan! Tack för besöket igår, var härligt att se dig en sväng. kram

2011-07-12 @ 22:29:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0