Värsta upptagen idag

Hej hej, idag har varit en dag med fullt upp hela dagen.
Åkte in till stan med syster kring halv nio, satt på hennes jobb till kl 10.00.
10.00 var jag iväg till försäkringskassan och lämnade in "havandeskaps intyg". Fick sitta å vänta i cirka en halvtimme på min tur.
10.30 gick jag till apoteket för att köpa Pamol till syster, sen gick jag till Swedbank för att hämta ut kontoutdrag till soc-möter jag skulle ha 13.15. Även där fick jag vänta ganska länge. 
Efter Swedbank gick jag till min andra bank, Handelsbanken för att göra samma sak, fick vänta där med ett tag.
Kl 11.25 var jag till bibblan för att skriva ut lite papper som soc ville att jag skulle ha med mig. Det var en hyresavi och papper på lån m.m.
12.45 var jag klar å gick raka vägen till soc för jag hade ändå inget annat jag skulle göra. Där satt jag i en och en halv timme och väntade...(Hade näsblod i en timme och sov den sista halvan.) ^^
15.03 var jag klar med mötet och det känns faktiskt som att turen börjar vända för mig. ÄNTLIGEN!!!!
På tisdag eller onsdag nästa vecka får jag veta om jag kommer få försörjningsstöd och hjälp med eget boende eller ej. Jag håller tummarna! Gör det ni med! :D
När jag var klar på mötet så gick jag till systers jobb sen gick vi till en blomförsäljare på torget å köpte massa blommor, bland annat två små söta rosenbuskar att sätta på farfars grav. :=)
16.00 hämtade vi Valentin på dagis, åt lite macka, bytte om å åkte ner på stan igen för att leta efter en ny pjamas till honom och köpa knappar till min bebis-kofta som farmor nyss stickat klart åt mig. ^^
18.00 kom vi på att vi borde kanske äta middag... men det kändes lite sent att börja laga mat så vi åkte till McDonken å åt ist, det var gott. xD
Sen efter det åkte vi till farfars grav å slet upp en buske å planterade rosorna å så hittade vi massa smultron som vi stoppade i Valentins foppa-tofflor.... Dom ska vi äta nu ikväll, smultrona. Namnam
Å nu e vi hemma igen... 12 timmar har jag varit ute på idag.... Det var ju värst vad jag lyssnade på barnmorskan som sa åt mig att ta det lugnt hädanefter. Hehe...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0