Påskpyssel

Snart e de ju påsk, så jag tänkte att det kan passa med ett inlägg om påskpyssel.

Hittade det här roliga tipset på ägg-dekoration. Här har man använt sig av ett specifikt tatueringspapper och skrivit ut olika motiv från datorn. Men man kan ju hitta "fusk-tatueringar" med en massa roliga motiv och det blir ju ett perfekt pyssel för både liten och stor att klistra dem på påskäggen!


Nästa pyssel, "Eggstra Special Chick"
Skriv ett fint meddelande på en lapp och stoppa i ett ägg. Slå in ägget i en fin kartong och ge bort till någon du tycker om!  Hur du gör för att lyckas hittar du
här.


Tredje och sista, Färgglada ägg:

Gör hål ovanför och nedanför ägget, blås ut innehållet och skölj om du kan.
Dela en fin servett i 1/4 och ta bort dom vita delarna som göra servetten tjock.
Skölj med vatten så servetten lägger sig runt ägget.
Forma och dra bort överbliven servett.
Låt torka.
Man kan göra ett litet bo till dom små äggen också om man vill..
jätte lätt om man ända har massa småkvistar på tomten :)


Här i Korea firar man inte påsk.. De vet inte ens om vem Påskharen är!!!!! O.O
Hur kan man inte veta det? Det borde alla veta!
så för mig blir det nog inge påskpyssel i år skulle jag tro. Svårt att få tid när man har en liten skruttunge å en man som jobbar hela dagarna också.

Nä, nu läre jag gosa lite med Isafisa som ligger å gnäller bakom min rygg i sin säng. :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0