Dåligt väder

Hua, just nu så ÖS regnar det massor... Så mycket att man knappt ser ut genom fönstren för att det kommer så mycket vatten på dem.. Å jag som har tvättat en massa kläder som hänger ute på verandan..... Nu kommer det väl ta evigheter innan det torkar. =/
Hoppas på bättre väder imorgon, för då är maken min ledig. Det är röd dag här i korea då. Så jag hoppas vi kommer kunna hitta på något skoj med tösabiten våran. :D
Å med lite solsken så torkar tvätten också. Hehe..

Om 23 minuter ska jag börja med maten. Ska laga stor middag ikväll har jag bestämt. 
Det blir sjögrässoppa med kött i, stekta soja-kuber, scrambled eggs med skinka, stekta ansjovis-bebisar, kimchi, ris och saltade torkade sjögrasplattor.
Låter kanske inte så lockande, men det e rätt gött. Iaf lite nyttigt.^^

Å om cirka 1 timme och 30 min kommer maken min hem. 
Efter maten ska jag försöka få Shinbi att sova. Dock inte så lätt nu för tiden. =/ Men jag hoppas på att det kommer gå bra ikväll för hon har bara sovit middga en gång idag. Mellan 11-12, så hon BORDE vara trött efter maten.. 
Å hon har slutat att äta barnmat nu också, hon bara spottar ut å vägrar äta, så nu får hon samma mat som oss fast okryddat. :D 
Både idag å igår har hon ätit vår mat, å det verkar gå bra. Vi började med mjölk igår också, hon tyckte det var jätte gott. ^^

Efter att hon har somnat så ska vi titta på en film. Midnight in Paris heter den. Hoppas att den e bra. Skådespelarna e ok iaf. :) Till filmen ska vi äta frukt. Persikor, lila vindruvor, banan å kiwi. Kanske blir att jag mixar ihop en enkel fruktsallad om jag får för maken. Han är mer en sån som vill äta frukt var för sig.
Lite te gjort på korn får vi nog också i oss under filmen. Jag till lagade det igår, så det går fort att servera. ^^ Dotra våran tycker väldigt mycket om korn-te. Det är ok för småbarn. 

Nä, nu ska jag hänga ut två kuddelakan på verandan som jag tvättat.

Huuuuj



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0