En vecka och två dagar

har det gått sedan jag skrev sist...
Anledningen är för att jag har varit hos min svärsyster en vecka, och inte haft någon datortid där.
Igår kom vi hem igen, dotra å jag.

Det TOK regnade hela dagen igår! Så mycket så att det blev översvämmning på vägarna.
Då vi var på väg hem från Suwon (där svärsyster bor) så kunde man ibland knappt se bilarna som åkte framför oss för det var så mycket vatten på rutan. Ö.Ö

Innan vi åkte hem till vår LGH så var vi till affärn E-mart å handlade mat för veckan, sen åkte vi hem till Keis vänner och bjöd dem på middag. Det var maken min som lagade maten. :D
Han gjorde någon form av Tortillas som han lärde sig när han bodde i australien i två år. Jätte gott.
Vi hade jätte trevligt där.

Sen efter maten och lite lek med barnen (de har tre söner, varav en är strax över ett år som Isafisa gillar att busa med.) så bar vi iväg hemöver.
På vägen hem så regnade det fortfarnade tok mycket och det forsade vatten på vägarna. Läskigt! Jag var skit nervös att vi skulle få vattenplaning och krascha nörst. 
Aja iaf.... när vi kom till stora vägen så var det inte lika översvämmat så vi gasade på lite, å rätt vad det var så åkte vi ner i en JÄTTEstor översvämmning. Halva bilen kom under vatten! Hur läskigt som helst!!!!!!!! Det var nära att maken min tappade kontrollen när vi åkte ner i vattnet. Som tur är så har vi en SUV. Hade vi haft en vanlig personbil så hade vi nog inte tagit oss igenom översvämmingen. Eller så kanske vi hade vält med bilen när vi åkte in i vattnet. O.O

Jag hoppas att han tog sig till jobbet i morse helskinnad. Han råkade få med sig min telefon i sin väska, för jag glömde bort att plocka ur den igår, så jag har inte kunnat kontakta honom idag. Men jag skrev på fejjan å frågade, men han har inte svarat. HOppas att det är för att han e upptagen bara. :D

AJa, nog om detta....
Idag är iaf vädret bättre, mulen och inte allt för varmt så jag funderar på att ta en vagnpromenad med lilltösen lite senare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0