Fasta bröst...

...är historia nu...
Jag har nu insett att mina vackra fasta C-kupor är för evigt borta.. =/
Ist har jag nu två lovikavantar med en varsin snusdosa i.. Ena mindre än den andra. Deprimerande.....

Mitt högra bröst har helt sluta producera mjölk nu. Visst kommer det fortfarande nån droppe när man klämmer, men inte tillräckligt för att mata ett barn. 
Det vänstra har fortfarande mjölk, så dotra min äter bara från den sidan. Hon har gjort det nu en månad eller två.
Antar att det är därför det ena är mindre än det andra..

Jag har tänkt att jag ska amma tills Shinbi (Isabel) har blivit ett år. Hon är nu ungefär tio och en halv månad. Men gruvar mig lite hur jag ska göra vid läggdags när jag inte kan ge henne bröstet längre... Hon dricker varken ersättning eller välling, oavsett vilket märke jag använder och vilken typ av sugnapp jag använder på flaskan. =/
Jag ammar ungefär 3-4 gånger om dagen nu. På morgon när hon vaknar och sen varje gång innan hos sover.
Alla andra mammor klarar ju av att sluta amma sin barn, så det kan ju inte vara så svårt. Förhoppningsvis så är det bara jobbigt första veckan innan hon vant sig att somna utan bröstet. :D 

AJa... idag är det också SKIT varmt.. Vår lgh är 34 grader varm och ute är det lika varmt, men iaf lite vind. Så vi ska nog ta oss en kort promenad lite senare för att svalka oss lite.
Vet ej om maken blir sen idag också. Jag hoppas han kommer hem tidigare idag så att vi kan åka iväg å handla lite. Slut på frukost snart och vi har inge kött eller grönt hemma heller. Mer frukt behöver vi köpa hem också. :) Och yoghurt och ost till dotra våran.


Kommentarer
Andrew

Awww R.I.P. underbara C-kupor </3

2012-08-03 @ 10:29:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0