Så upptagen

...min man.... han jobbar väldigt mycket nu för tiden. Han kommer komma hem sent idag också.. Så det blir middag ensam med dotra ikväll med.
Visst e de skönt att slippa behöva tilllaga någon särskild mat, men ändå tråkigt att inte kunna äta tillsammans. =/
När jag äter ensam så blir det något enkelt, som tex ris och kimchi, eller ris och ägg, eller ris och dumplings. Jag är inget fan av matlagning så då blir det bara nåt strunt när jag äter själv.
Men när maken är hemma så brukar jag försöka laga något bättre. Oftast olika soppor. Typ sjögrässoppa med kött eller skaldjur, eller soppa gjord på hemmagjord köttbuljong, eller olika typer av grönsakssoppor. Ibland rör jag ihop en wok med nudlar, kött å grönt. Å ibland blir det plockmat. Å alltid ris till varje rätt. :) 

Idag ska jag nog äta dumplings å ris. Till lunch åt jag ris å sjögräsplattor, "kim" heter det på koreanska. Dotra ska få äta gröt kokt på ris, kött, anchovis,  morötter och brockoli. Det tycker hon om. :D

Nu är klockan snart halv sex på kvällen och det är 34 grader varmt ute. Minst lika varmt inne och både jag och Shinbi svettas som tokar. Det är jobbigt när det är såhär varmt. Men måste vara jobbigare för min man som jobbar ute i värmen. Hualigen!

Klockan sex ska jag ringa KeiKim och kolla en extra gång ifall han äter på jobbet eller ej, sen börja med maten. Å efter maten ska jag å lilla fröken ta oss en svalkande bad. ^^

Nä, nu läre jag sluta skriva. En liten står här brevid å nästan gråter efter uppmärksamhet.

Huuj


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0