Födelsedags kalas

Det är nästan två månader tills Isafisa fyller ett år, å jag känner mig redan så stressad över kalaset. Så mycket som ska planeras å fixas. 

  • Vi måste hyra en lokal
  • Beställa mat
  • Hyra ett ett-års-kalasbord
  • Hyra fotograf som fotar firandet
  • Knäppa ett års bilder i studio innan kalaset så att vi kan använda de bilderna sen på kalasbordet.
  • Köpa en finklänning till Shinbi
  • Hyra folkdräkter till oss alla tre
  • Hyra en som kan fixa hår och make-up (ofta ingår det i folkdräktshyrningen)
  • Fixa inbjudningskort
  • Beställa en eventtavla och pris till den som vinner
  • Köpa tackpresenter till de som kommer
  • Hyra en som talar under eventet




Å de e säkert nå mer också som jag inte kommer på just nu.... Ja, tårta behövs ju också. ^^

Det kommer bli minst 20 familjer som kommer... Varav jag känner kanske 10-15 personer (inkl. svärfamiljen). Usch vad jag kommer vara nevös den dagen. Jag som e så himla dålig på att vara i centrum.


Såhär ser ett koreanskt födelsedagsbord ut. Man firar bara såhär stort den första födelsedagen.


En koreansk folkdräkt.                Eventtavla*

*på barnets första födelsedag ska den välja ett utav flera föremål som läggs fram på födelsedagsbordet. Det föremål barnet plockar upp visar barnets framtida sysselsättning.
Tex. plockar barnet upp en mikrofon så blir han/hon något inom musik, stetoskop blir läkare, pengar blir bussiness... m.m.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0