Mamma, pappa, tack tack

Hon har börjat prata. <3 Sju och en halv månad (och två dagar).

Nu säger hon "mamma", "pappa" och "tack tack". Hon säger även de gamla vanliga bebisorden också fortfarande,"da-da-da" osv. :)
Hon säger mamma när hon e ledsen och pappa när hon e glad. Hon har sagt mamma ett tag nu, men jag har tidigare trott att hon inte menade mamma utan bara sa ordet som bebisspråk. Men igår  när hon började med pappa också så insåg jag att hon verkligen förstår vad hon säger. ^^
Å nu idag så har hon börjat med "tack tack". Hon sa det när jag matade henne i morse, och så sa hon det när jag sa "prosit" då hon nös. :D
Hon lär sig så mycket nu för tiden. Förra veckan, i torsdags tror jag det var, då lärde hon sig göra *high five* också.
Pussas och *ima-ima* har hon gjort ett tag nu, hon läde sig det för ungefär en månad sedan. ("Ima-ima" betyder "panna-panna", och när jag säger så så slår hon sin panna mot min panna.) ^^

Tiden går så fort!

Nu ska jag städa, duscha å ta en liten promenad med Skruttan efter det och fundera över vad vi ska ha till middag idag. Tjohoo


Kommentarer
Emma. L

Säger hon mamma och pappa på koreanska eller svenska? Är mamma hennes första ord?

2012-05-08 @ 11:47:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0