1-års Kalas

Imorgon fyller vår lilla Shinbi Isabel hela ett år! Himla fort tiden går! :D
Blev klar med den sista förberedelsen inför kalaset idag. En video på 18 minuter. Har klippt ihop några videoklipp från hennes första år som ska spelas upp imorgon på hennes kalas under middagen hade jag tänkt. :)
Börjar känna mig lite nervös inför kalaset faktiskt och oroar mig att det är något som blivit glömt... men jag tror vi har allt fixat... Mat, kläder, födelsedags-bord, smink, hår, fotograf, tack-presenter och event-presenter, å ett-års videon. Å inbjudningarna är skickade.. Tror det är allt...?

Har haft fullt upp nu den senaste tiden med kalas-planering och annat, så därför har jag inte bloggat på några dagar. Men nu är jag back in action! :D

Den 12:e september kom svärsyster hit å plockade upp mig å Putse-pi, vi stannade hos henne till Söndagen den 16:e. Maken kom och hämtade oss.
Den 14 september var vi på ett-års kontroll med tösafia. Då var hon 72,4 cm och vägde 8,5 kg. ^^ Hon fick vaccin i båda benen också. Grät kanske i 10 sekunder, sen var hon ok. Hon e så duktig hos doktorn tycker vi.
Vi var även iväg och gjorde ultraljud samma dag. Då var den nya bebisen 6+4 veckor har jag för mig. Blir 8 veckor nu på måndag.

Å nu denna vecka så har vi beställt event-presenter, fem stycken, som ska ges bort under eventet på kalaset imorgon. Är fortfarande en present som inte kommit... Jag hoppas verkligen den kommer idag!

Å jag har umgåtts lite med vänner också. ^^ I måndags åt jag ute med So-Young å några till. Sen i Onsdags kl 17.15  så träffade jag min vän Megan. :) Vi tog en promenad med Shinbi, sen var vi till lekplatsen och lekte lite. Efter det gick vi till café och drack te och åt bröd... Klockan åtta på kvällen kom maken och plockade upp oss på caféet och vi åkte iväg och åt middag ute tillsammans. Vi åt pasta och pizza på en restaurang som hette Nilli har jag för mig. Det var Megan som tipsade om den. En toppen kväll hade vi..! ^^

Igår, torsdag. Då kom So-Young och Kyong-Mi hit och vi beställde lunch hem till vårt hem och åt tillsammans. :D
De kom idag igen. Å gav pluttan en jätte fin klänning i ett-års present och ett par skor som var alldelis för stora, så de tog med sig dem och ska byta ut mot en mindre storlek. ^^ Jätte fina skor och klänning var det verkligen! Maken min ska få se när han kommer hem! :D
I förmiddags så kom även en annan väninna och gav henne en jätte fin kjol, en himla söt cardigan och ett fint diadem med en brun rosett på. :) Hon hade även med sig sin jätte söta son på 17 månader. Barnen lekte tillsammans och vi mammor drack kaffe och pratade. Vi har inte setts på ett tag, så det var verkligen kul att hon kom på besök. ^^
(Anledningen att dessa tre väninnor kom idag var för att de inte kan komma till kalaset imorgon.)
Å nu ikväll kring middagstid kommer sväronen hit å ska stanna till på söndag. Ska faktiskt bli kul att se dem. Känner faktiskt att jag saknar dem lite... för första gången så är jag glad på riktigt att de kommer. Hehe.... Isabel tycker verkligen om dem, så hon kommer nog bli jätte glad. :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0