Slut på semestern...

Då var det dax att jobba lite igen. :)
Idag var första dagis dagen för Shinbi. Det gick jätte bra. Hon sov middag en timme å åt bra med lunch å lekte självständigt. :) Hon har varit hemma med mig en heeel månad. Känns faktiskt ganska skönt att det är dagis å jobb igen  faktiskt. Att vara hemma med barn är jobbigare än att jobba tycker jag. På jobbet kan man dricka kaffe utan att behöva ha någon som skriker å klättrar på en, å man kan kissa ifred å ha "riktiga" konversationer. Dessa veckor hemma har varit jätte kul, men ibland påfrestande. Skrik å stohej från morgon till kväll. Soliga dagar var det toppen , då var vi ute från lunch till läggdags varje dag. Regniga å kalla dagar var det jobbigt. Då ville inte jag gå ut så då blev tösabiten rastlös väldigt lätt, så man lära hitta på något hela tiden nästan. Vi ritade, lekte kurragömma å jagade varandra, byggde med lego, lekte med bilar, hade picknik på balkongen å bytte blöjor på dockor å alla möjliga gosedjur.^^
 
En dag under semestern åkte vi till Furuvik, det tyckte vi alla var jätte roligt. Å nu denna helg som var åkte vi till Stockholm å siv hos min farbror med familj. :)
Vi var till fjärilshuset å tittade på fjärilar å fiskar. Sen var vi på Gamla stan å gick runt. Vi tittade på slottet också å nån stor kyrka. Sen var vi till Östermalm å gick runt. ^^ vi tog även en prommenad i stan å tittade på allt folk under Pride festivalen. Tänk va roligt folk det finns^^ vi fick se en kvinna med bara underkläder å en genomskinlig kjol, en manlig Sailor Moon, en tjej klädd med bara röd boa på kroppen (hon täckte brösten, å puppilurpen å rumpan)... å så fick vi se en man med bh guldklänning å högklackat. Hehe.. å karlar med änglavingar å bara överkroppar... väldigt kul att se alla olika typer av människor. :)
 
Å så har jag haft febran hela helgen. Så varje dag efter vi kom hem till farbror från stan så gick jag å lade mig samtidigt som Shinbi. Hade 39,5 grader feber hela helgen. Men natten till idag så svettades jag ut allt å nu mår jag bra. Bara liite ont i halsen. Svettas fortfarande en massa å är trött i kroppen, så är nog inte fullt återställd ännu, men ska jobba imorn ändå. Man behöver ju pengarna. Hehe..
 
Nu ska jag sluta skriva. Huuuuj


Kommentarer
Jessica

Vart jobbar du/med? :)

Svar: Jag undervisar svenska på SFI. Som vikarie. :)
Cilla

2013-08-05 @ 22:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0