Traumatisk upplevelse!

Just nu ligger tösabiten å sover efter sin traumatiska upplevelse. Hon hade stoppat en rund kattmat-torrfoder i näsan. Å tänk vilken panik hon fick, vi med för vi viste ju inte vad det var för något!Vi åt lunch hos familjen linden idag, men Shinbi ville inte äta så hon satt i tv-rummet å kollade på barnprogram. När vi andra hade ätit klart å satt å drack kaffe så kom hon inspringnas å sa att hon hade en snorkråka i näsan. Jag kände efter, men kände ingenting. Då började hon helt plötsligt TOK gråta, så jag sa åt henne att lägga sig på golvet så att jag kunde titta in i näsan. Då såg jag att det var något där lååångt inne. Trodde först att det var en sten, eller liten köttbit hon hade stoppat in. Vi försökte få ut den med en toppz, men de gick inte, den var helt fast, då tog vi en typ av pincett ist, funkade inte det heller. Sen kom Mian på iden att man kanske kunde använda sugrör, så Keikim försökte med det, men det gick inte det heller. Stackars Shinbi grät i panik så hon nästan kräktes å hon blev alldelis svettig. :( efter ett antal misslyckade försök kom jag på att vi har ju en sån där nässug man suger ut snor med, så vi gick hem å försökte med den. Vi fick ut lite, jag smakade på det, å förstod då att det var ett torrfoder. (okej, förstår att ni tänker "fy f*n va äckligt", men jag var ju tvungen att veta vad det var)... efter en väääldigt lång tid med nässugning så hade vi fått ut det mesta å Shinbi var så trött att hon nästan sov samtidigt som hon skrek. Stackarn. Ögonen vart alldelis svullna å rödflammig i hela ansiktet, å svetten rann i håret. Tom armarna var klibbiga. Nu har hon snart sovit en timme. Hoppas att hon lär sig nu att man inte ska stoppa saker i näsan! Förra veckan hittade jag en liten sten där, men den var precis vid näsöppningen så den var lätt att få ut. Å några tidigare gånger under sommarn har hon haft in blommor och gräs i näsan. Men nu hoppas jag att detta var så traumatiskt för henne så att det blev sista gången.Fast bättre något fastnar i näsan än i halsen iaf. :/Nu ska jag passa på å ta en liten chokladbit innan hon vaknar igen. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0