Påsk-kul

Lägger upp en liten påskig historia också när jag ändå håller på. ^^

> Svenne gjorde som han alltid gjort, kysste hustrun på kinden och kröp ner
> i sängen och somnade. Plötsligt vaknade han med ett ryck och upptäckte en
> skäggig äldre man i munkkåpa stå bredvid honom.
> - Vad i helvete gör du i mitt sovrum? Och vem är du? frågade han
> - Det är inte ditt sovrum, svarade mannen, jag är sankte Per och du är i
> himlen.
> - Vad säger du är jag död? Jag vill inte dö, jag är för ung för det sa
> Svenne.
> Är det så, då vill jag att du skickar tillbaks mig omgående.
> - Det är inte så lätt, svarade sankte Per, du kan bara komma tillbaks i
> form av en hund eller en höna. Välj själv.
> Jaa, tänkte Svenne, en hund näe fy fan det vill jag inte vara, en höna...
> ja varför inte, att vara med tuppen kanske inte är så dumt.
> - Jag vill bli en höna!
> Rätt var det var så upptäckte han att han låg i en hönsgård, fjäderprydd.
> Men jäklar vad det tröck i arslet. Då såg han tuppen komma emot han.
> - Hej du måste vara den nya hönan, hur känns det?
> - Hej, hyfsat, men det trycker så in i helsicke i arselet.
> - Ja det är ägglossningen, du har aldrig fått ägg va?
> - Näe, hur gör man?
> - Kuckla två gånger och sen klämmer du till. svarade tuppen snällt.
> Svenne kucklade två gånger och nöp till och ping och pang så låg ägget
> där.
> Wow, tänkte han, det här var ju hur läckert som helst. Han kucklade igen
> och nöp till, ett till ägg. Tredje gången han kucklade så hörde han sin
> frus röst som skrek:
> - Vakna för i helvete du håller på att skita ner hela sängen!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0