En hemsk historia

Jag läste nyss på Foffens blogg och då hittade jag ett inlägg om när en fågel hade krockat in i deras altanfönster. Foff tyckte synd om fågeln och gick ut för att kolla hur det gick. Där satt hon sedan och försökte jaga bort sina katter så att de inte skulle äta upp stackars fågeln och i hopp om att den skulle kvickna på och flyga iväg igen. Men medan hon satt där och väntade såg hon fågeln sakta dö. :(

De fick henne att tänka på en liten "historia" som hon fick i ett SMS för LÄÄNGESEN..

Historien var såhär:

En dag fångade jag en fågel. Jag sa:
- Lev med mig!
Fågeln svarade:
- Nej, jag vill leva och flyga fritt.
Då slet jag av vingarna från den, stirrade på den och sa:
- Flyg då!!
Blödande svarade fågeln mig:
- Jag kan inte flyga mer, men jag kan sjunga för dig!
Ännu mer förbittrad slängde jag fågeln i väggen och skrek:
- MEN SJUNG DÅ!!!
Blödande och med sorgsna ögon såg fågeln på mig och viskade:
- Inte sjunga.. Men jag kan dö för dig..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0