Barnmorskan...

Det var första gången jag träffade min nya barnmorska idag. Hon var trevlig..
Vi pratade lite om mig, barnet å min man. Sen fick jag väga mig, mäta magen, lyssna på bäisens hjärta å kolla blodvärdet å blodtrycket.
Jag har inte gått upp nå mer i vikt sedan sist, så jag väger fortfarande 62 kg. Skönt var väl det! ^^
Mitt blodtryck var lågt som vanligt, men det är bättre med lågt än högt, så det är inget att oroa sig över.
Det är lite sämre med blodvärdet dock, som inte värkar vilja bli bättre. Nu låg det på 100 denna gång, så det har sjunkit lite sen sist. Men så länge det inte bli under 96 så behöver jag inte ta sprutor iaf. Hon sa åt mig att dricka å äta mer sura saker för det gör att kroppen samlar på sig järn bättre å fortsätta äta två järntabletter om dagen. Sen får vi kolla igen nästa vecka å se om det hjälpt något eller om det fortsatt sjunka ändå. :)
Jag glömde bort att fråga om magen hade växt mer.. ska inte glömma det nästa vecka!! Men bäisens hjärta lät fint iaf och hon berättade att bäis hade flyttat upp sig lite så jag behövde inte vara lika rädd för att gå å sånt längre. ^^ Hon sa ist att jag borde nu passa på att njuta av livet å friheten den sista tiden innan jag blir mamma.
Hur bra tips är inte det då?? Så nu har jag bestämt att jag ska försöka ha så kul som möjligt fram tills förlossningen å sluta vara rädd för att få för tidigt... Kommer vår lilla fis nu så kommer hon ju klara sig utan problem, så varför vara orolig för? :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0