En händelserik helg

Vi har hunnit med mycket denna helg.. 
I fredags var vi bara hemma för Isabel var så sjuk å gnällig. Vi var upptagna med henne mest hela dagen, men på kvällen när jag äntligen fått henne att sova så köpte J.B pizza, tårta och fikabröd åt oss så vi fick lite egen mystid framför tvn för oss själva. Tårtan sparade vi till min fördelsedag som var dagen efter.
På lördagen, på min födelsedag var Isa fortfarande lika sjuk å ville inte äta så då blev det att vi bar iväg till barnsjukhuset i Suwon. Vi åkte kring nio.
Vi spenderade en del av dagen där, och Isa skötte sig jätte bra när doktorerna tog hand om henne. Hon grät inte alls lika mycket som i torsdags när hon blev undersökt. De hittade en infektion i hennes hals så hon fick två till mediciner. Nu har hon fyra olika.
Efter några timmar blev hon feberfri och vi bestämde oss för att åka till Everland och visa henne lite djur som belöning för att hon varit så duktig. Hon tyckte det var jätte kul. :D Hon gillade kaninerna mest. Men efter en timme eller två så blev hon trött och grät i min famn ända tills hon somnade.
Då åkte vi hem till J.Bs syster MiHee så att Isa fick vila lite innan vi åkte hem till oss igen. Hon sov en skvätt å lekte sen lite med farmor som också var där. Mot kvällen kom hennes feber tillbaka så vi bestämde att det var bättre vi sov över där, men det tyckte inte Isabel, så det slutade med att vi åkte hem till oss tio på kvällen för hon vägrade sova och bara grät hela tiden. Efter två min i bilen så somnade hon. hehe..
Vi kom hem strax före midnatt och gick å lade oss alla tre.
Eftersom det inte blev så mycket firande på min födelsedag så firade vi igår ist. ^^
Vi åkte till ett varuhus som heter Lotte Mart och där köpte min älskade make en hårtång som man kan platta håret och locka håret med. Å inte nog med det.............. Han köpte mig en kamera också, en Samsung NX100!! wohooo, i love it! :D Efter han köpt mig mina två födelsedagspresenter så var vi till matavdelningen och köpte lit barnmat och lite annat. Sen åkte vi upp till restaurang-avdelningen och åt middag där. Isafisa satt med oss i en barnstol och åt lite ris och barnmat.
Jag har haft en toppenhelg, förutom att Putse-pi varit sjuk å klen.

Idag, måndag, så är hon än så länge feberfri, men ändå gnällig. Detta inlägg har nog tagit över en timme att skriva på grund av henne.
Hon har inte velat äta nå mat idag men har iaf fått i sig lite bröstmjölk iaf. Hon har nästan inte ätit något alls på hela helgen.
Nu ska jag tvinga i henne lite medicin och sen försöka mata henne lite igen. Önska mig lycka till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0