Ett steg

Idag har Shinbi (Isabel) tagit sitt första steg!!! hurra! Va hon e duktig tycker jag! :D
Vi hade vår dagliga stå-träning och helt plötsligt så försökte hon gå.. Det blev ett steg, å när hon försökte med ett till så ramlade hon. 
Ska visa pappa Keikim när har kommit hem från jobbet ikväll också. ^^

Tänk va fort det går,, snart kan hon kanske gå!

Just nu så tar hon en lite "powernap".. Hon får inte sova mer än en halvtimme, så jag ska väcka henne om tio minuter. Sover hon för länge kan hon inte somna till kvällen. Å de e så himla drygt när hon inte kan sova, då får ju inte jag sove heller. hehe..

Idag har vi mest bara lekt hela dagen.
Vi vaknade klockan sex, och lekte i sovrummet fram till sju. Sen tittade vi på barnprogram och åt frukost en halvtimme, efter det lekte Isa lite själv och jag städade i köket. Sen busade vi å lekte jaga och läste böcker och staplade ringar på en pinne ett bra tag.
Vi började eftermiddagen med lunch och ett bad tillsammans, sen läste vi böcker igen i en halvtimme-timme, efter det åt jag glass å tösan yoghurt. Sen hade vi stå-träning och hon tog sitt första steg. Efter det har vi mest bara lekt och tittat på en film, "Sammys äventyr" på koreanska och åt havregrynsgröt. Efter filmen lagade jag mat till Shinbi för idag och imorgon. Det blev risgröt med skinka och grönsaker denna gång. ^^ Hon åt med glädje. Efter maten lekte vi lite till.
Sen nu nyligen så har vi pratat med "plastmormor" Cathy och moster Victoria, och under tiden somnade Isafisa. 
Å nu ska jag väcka henne och sen om en timme blir det middag. ^^

Idag är en bra dag. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0