Snart reser vi igen!

Tjolahopp!!
här ligger man i sängen å snorar. Det var en himla seg förkylning man åkt på! Har varit förkyld hela veckan nu. :/
Tösabiten är på dagis. Var dit med henne 8 i morse. Känns som att det är bättre hon får vara där å leka ist för att vara här hemma när jag inte orkar leka så mycket. 
Å jag får mer tid att vila också^^ 
 
Nästa vecka så åker vi till Korea igen. Men bara en månad denna gång. :)
vi ska hjälpa inför flytten till Sverige och sånt. Min man har fått sitt uppehållstillstånd nu. :D Shinbis kusin Sungah firar sin försra födelsedag också under tiden vi är där. Så den ska vi vara med att fira. ^___^
 
maken har sagt upp sig på jobbet också och sålt lägenheten våran, så nu bor han hos mor å far sin. Å ibland hos syster sin^^
 
vi kommer åka den 16:e Februari kl 16.55. Landar dagen efter på förmiddagen nåt tag.
Vi åker hem den 18:e Mars. Alla tre tillsammans. Hihi. Ska bli så kul att åka hela familjen en gång. :D
 
jag beställde bussbiljetter igår. Vi tar härjedalingen ner till cityterminalen i sthlm på onsdag den 13:e. Där hämtar min farbror oss kl fyra. Tycker att man kan ju lika gärna passa på att hälsa på dem några dagar också när man ändå ska ner. :) vi träffas inte så ofta.
 
ja vad mer kan jag berätta?? Jo, tösabiten har börjat prata mer och säger fler å fler ord^^
nu kan hon säga; apelsin, farfar, pappa, mamma, bil, hej, katt, där, titta, kolla, tack, bajs, blä, äta, sitta, hoppa, kaka, nappen, fu (fågel på sitt eget språk), mä (hund på sitt eget språk).
hon kan även säga; mamma, pappa, farfar och groda på koreanska.
Och så säger hon; hej då på engelska. (Bye bye)
hon förstår i princip allt jag säger på både svenska och koreanska. Engelska pratar jag inte så ofta med henne så jag vet inte hur mycket hon förstår av det. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0