Bindvävsinflammation

Har den senaste veckan haft ont i övre delen av ryggraden och bröstkorgen... Jag tänkta att det förmodligen var på grund av graviditeten, så jag tog upp det med barnmorskan igår. Hon sa att man inte brukar få ont i skelettet när man är gravid, så hon sa till mig att kolla upp det hos doktorn.
Så jag var till hälsocentralen nu i morse å det visade sig att jag fått bindvävsinflammation i ryggraden å bröstkorgen. :/ Tyvärr så går det inte att behandla eftersom jag är gravid, så det var bara att vänta ut inflammationen sa doktorn. Hade det inte gått över av sig självt när jag ammat klart så skulle jag få behandling då.... Men vem orkar ha ont i sex månader till???? O,O Jag hoppas verkligen det går över fortare än så!
Det är förmodligen på grund av min sjukdom som jag fått denna inflammation sa hon, eftersom de med EDS har känsligare å svagare bindväv än "vanligt" folk. Jag hoppas att det inte kommer sprida sig mer, för det är absolut inte skönt kan jag säga.. Värker som tusan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0