BVC - 6 månader

I förmiddags var jag å Isabel iväg till BVC.. Sköterskan kunde ingen Engelska, men det gick faktiskt bra ändå.
Min kära makes arbetskamrats fru och hennes kompis hämtade upp oss och skjutsade oss till läkarstationen. De kan ingen Engelska heller, men utan dem hade jag inte kunnat fylla i pappersarbetet innan läkarbesöket. Jag har nämligen rätt så dålig läsförståelse. Hehe..
Hon vägdes med kläder på.. Å då vägde hon 8,18 kg, och hon är nu 63 cm lång. Hon har inte växt särskillt mycket, bara 9 millimeter, och sist vägde hon 7,490 naken. Känns som att det hänt för lite!? Ska nog ringa BVC i Sverige imorgon å höra över det.
Fick även reda på att hon behöver två vaccinationer till utöver de hon redan fått i Sverige. En den 30 April och en den 30 Juli.
Fick även en bok om bebismat, en mätsticka att hänga upp på väggen, en tabell över vilken mat som får ätas under vilken ålder (från puré till bitar) och så fick vi en annan tabell som det står lite om vad barnet bör kunna göra i viss ålder (typ sitta utan stöd från 7 månader m.m.). Och vi fick en Koreansk BVC joural också. ^^

Efter läkarbesöket så åkte vi hem till en av kvinnornas hem å åt lunch tillsammans. Vi åt hemmagjord koreansk BBQ. Sen strax efter 14.00 gick vi ut å mötte hennes nio-åriga dotter som då slutade skolan. Å 15.20 mötte vi upp den andra dottern på 6 år som kom med bussen hem från dagis. I korea går man på dagis mellan 3-6 år. ^^

Efter vi mött upp minstingen så skjutsade de hem mig å lilla Putse-pi (kärt barn har många namn^^) å de stannade ungefär 30 minuter. Sen åkte de hem till sig igen...

Jao.. å nu sover Fisrumpan lite sen middag å jag har nyss startat en maskin tvätt å ska till å börja med maten bara jag bloggat klart. :D
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll.. Ris å ägg har jag iaf bestämt att vi ska äta, men det krävs även något mer..... men vad?? Hmmmm..


Kommentarer
Emma. L

låter kul med alla grejer du fick. Men inte att hon kanske väger för lite.

2012-03-20 @ 10:25:15
Irene

Hejsan! tänkte bara tala om att Freia gick upp 360g och 2cm mellan 6 och 7mån och det va helt normalt här i sverige :) hon följde sin kurva perfekt

2012-03-20 @ 14:13:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0