Hej hej hallå!

Här sitter jag å dricker en kopp "Well Being Coffee", som tydligen ska vara nyttigare än vanligt kaffe.
Nu har det gått 4 dagar sedan jag bloggade sist. 
I fredags kom J.B hem med tre arbetskamrater. Jag hade lagat Risgröt med gräslök å morötter i. Det kanske inte låter så gott, men det var faktiskt gott. Till det åt vi kimchi å kokta groddar blandade i semsamolja, soja och sesamfrön. Jag gjorde allt själv, utom kimchin som J.Bs mamma hade gjort åt oss. ^^
Risgröt är jätte bra för magen. Speciellt om man har tarmont eller mår lite illa. Väldigt mild å väldigt lätt att göra.
Aja, iaf... Efter att vi ätit så skalade jag några äpplen å apelsiner å bjöd på det som efterrätt, sen åkte vi alla ut till E-mart, som är ett stort varuhus där man kan köpa allt från mat till kläder och elektronik. Där köpte vi en nattlampa till lilla Isabel. En jätte fin som ser ut som en nyckelpiga å lyser stjärnor och en måne i olika färger i taket. Hon gillar den, och brukar prata med stjärnorna i taket en stund innan hon somnar. 
En av grabbarna skulle klippa håret, så då gick vi andra till ett café å tog oss en fika medan vi väntade. Isabel var så snäll hela tiden å tittade på alla människor som gick omkring utanför caféet. ^^ Hon fick smaka en liiiiten droppe kaffe också, det var gott.
Jao....allt detta gjorde vi på E-mart. :=)
Efter E-mart så skjutsade J.B hem mig å tösafia, sen gick han och grabbarna ut å tog sig några öl. Det var nämligen en av vännerna som fyllde år. Minns inte riktigt när älsk kom hem igen, men jag tror det var kring två-tiden.
Ja det var fredagen de... ^^

På lördagen då åkte vi till J.Bs föräldrar i Yeosu. Det var en 4½ timmes resa dit. Isafisa sov nästan hela resan.
När vi kom fram dit så var Mormorn där också. Hon hade lagat en specell soppa till mig som skulle vara bra för bröstmjölksproduktionen sa hon. Den var rätt god faktiskt. :D Någon typ av buljong med gräslök i... hehe... Hon gav mig 100.000 won också ^^ Vi åt litegran å sen så lekte svärisarna med Skruttan å jag och J.B kollade igenom nägra gamla fotoalbum. Isabel är faktiskt ganska lik sin pappa när han var bebis. ^^ Men hon har lite från mig när jag var bebis också. Men just nu är det nog mest pappa i henne.

På söndagen var vi till Kyrkan allihopa. Svärmor tog hand om Isabel i barnrummet så att vi fick koppla av lite under mässan (säger man mässan till kyrktiden???)..
Efter två timmar i kyrkan så åkte Isa hem med sväron och jag å J.B åkte till mitt favorit café "Benisaf" och sen gick vi till en bokaffär och köpte lite böcker åt dotra. Det var en musikbok med sånger på Engelska, och sen tre små prasslande tygböcker med bilder som ska vara bra för ögonens utveckling. (De ska tydligen minska risken för glasögon.) ^^ Hon gillar alla fyra, men mest tygböckerna eftersom de går att tugga på. :)
Efter det åkte vi hem till hans föräldrar, packade och åkte hemåt till Seosan igen. 
Hemresan gick lika bra som ditresan.

Ja, å nu är det måndag.... Isabel sover middag, jag bloggar och maken jobbar. Tidigare åt vi lunch. Jag åt ris och kimchi, Isabel år banangröt.
Funderar på att ta en promenad sen när hon vaknat och fundera lite över vad vi ska ha till middag ikväll.

Oj oj... vilket långt inlägg det blev.. hehe


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0