Jag har bestämt mig!

nu läll... igår beställde jag en klipptid på Urax. :)
Efter cirka ett år av velande, kanske mer, så har jag äntligen fattat beslutet. Jag ska klippa håret kort!! En tjejig killfrisyr. Nu banne mig så ska jag prova. Men fy va läskigt det känns när jag tänker på det. Jag har ju håret nästan till svanken nu. :/ men är så himla less på att Shinbi dar mig i håret jämt. Alltså det är heeeela tiden så fort hon är tillräckligt nära. Hon är beroende av mitt hår. Hon tom sover med det! Jag får ligga med huvudet på sängkanten halva nätterna för att hon ska kunna sova i sin säng å hålla i håret samtidigt. Det är skandalöst. Känns som att jag kommer bli flint tillslut om hon inte slutar dra i mitt hår snart.
Därför tror jag att klippa kort är en bra lösning, och förmodligen lättare att acceptera än när jag säger ifrån som jag gör nu iband. Hon bryter ihop på riktigt när jag säger att hon inte får hålla i håret. Liksom ramlar ihop å gråter som om någon hon älskar har dött. Gråter så hon nästan kräks o får det där hackiga ljudet som spädbarn har när de e ledsna. (OooääOoooääOoää)
Det kommer säkert vara jätte jobbigt för henne om jag klipper bort håret, men förhoppningsvis bara några dagar. Sen hoppas jag på att hon hittat en ny trygghet. :)

Nu blire film å något gott... glass kanske, eller granat äpple... svårt val.
På måndag ska jag sluta äta socker, så det gäller att passa på att smaska i sig nu. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0