Höstblåsor! :(

Stackars lilla tösabiten har fått höstblåsor. På förmiddagen kom hon till mig och sa att hon hade ont i handen. Jag tittade på den å såg tre små blåsor i handflatan. Tänkte först att hon kanske hade fått vårtor, men sen upptäckte jag att hon hade på andra handen och armen också. :( Då blev jag orolig och tog av henne kläderna för att se på kroppen. Medans jag undersökte blåsorna kunde kag se hur det kom flera. Hur läskigt som helst!!!! Ringde hälsocentralen direkt å fick tid kl 16.00, bakvägen, ifall det var något väldigt smittsamt. :/
Iaf... de tror det är höstblåsor. Det försvinner av sig själv inom en vecka. Är smittsamt till barn (både nån vecka innan utslag och efter), men inget farligt. Det är ok att vara på dagis bara hon inte har feber.
Nu har hon prickar i händerna, på fötterna, i knävecken och på rumpan å låren. Även en stor blåsa på tungan som gör ont. :( vi har köpt en bedövningssalva till munnen, den verkar hjälpa faktiskt. :)

nu ska jag sova..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0