stora tjejen! :)

Vår lilla plutta utvecklas så himla fort nu med språket. Den lilla lilla bebisen börjar bli en flicka. Det är jätte kul, men samtidigt lite jobbigt ibland. :/ Tiden går så fort och nu känner man verkligen att tiden med bebis är förbi. Nu räknas man inte riktigt som en "nybliven mamma" längre. *hehe.* :)
Hon säger meningar med helt rätt grammatik och jag blir förvånad varje dag av alla ord hon lärt sig. Idag påväg till dagis sa hon "Det är kallt ute, och det är is också" och igår sa hon "Det gick bra mamma" när hon snubblade omkull på asfalten när vi var ute. Idag så sa hon också "inte kyckling mamma" när vi åt middag å hon ville inte smaka på kycklingen. Hon säger också "mormor/Jocke/farfar/pappa kommer snart/sen" när hon tycker att någon ska komma på besök, eller om hon vet att någon ska komma under dagen. Andra saker hon säger dagligen är "kan du hjälpa mig mamma/pappa?", "jag ser den" (om jag frågar om hon ser tex. traktorn där borta), "å nej, den är trasig!" säger hon dagligen när nåt 'går sönder' tex då hon RÅKAR riva sönder reklamen eller ta sönder någon hon byggt med sitt duplo. ;) En till sak hon sagt nu de senaste dagarna när hon e trött är: "Shinbi trött, måste vila lite". Eller "Shinbi trött, Shinbi ska sova".
Hon pratar i princip konstant.. Ska jag samla ihop allt hon säger på en dag så skulle nog detta inlägg ta flera timmar att läsa. ;p *hehe* å sjunger gör hon också! Lilla snigel, björnen sover, gubben i lådan, var e tummen?, huvud axlar knä och tå, m.m. får vi höra på dagligen. + två koreanska barnsånger: Nabia (fjärill) och Gom se mari (tre björnar) och några snuttar från barnprograms intron sjungs upp lite nu å då också. Å övar på skalor gör hon med utan att jag ens försökt lära henne!! :) hon e så söt.^^ Kanske nåt som kommer från dagis??
Nu vurte de ett rätt långt inlägg denna gång due! xD


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0