VeterinärBesök!

Idag var jag till veterinären med min misse Tjocken.. Han har varit dålig i magen och haft diaré väldigt länge, och nu är han lite över 10 månader så det var dax för kastrering också.
Kastreringen gick bra, inga problem alls men med magen var det värre, så nu blir det dyr mat som gäller.. Hans mage och tarm var som "en vattenfylld cykelslang" sa hon. =/ stackars lilla misse... Inte konstigt att han bara ligger hela tiden, tänkte jag då.. Men så länge jag ger honom den nya maten så kommer han må bra.
Veterinären var iaf jätte snäll å trevlig och hon lät mig t.o.m få köpa en 5kilos påse mat för mindre än halva priset för att jag inte hade mer pengar än så. =) jag tackade henne väldigt mycket för att hon var så snäll.
Det är en riktig djurvän det!!!!!

Just nu så ligger Tjocken i badrummet å sover som en stock.. Han har legat där i cirka två timmar nu, med öppna ögon och tom blick. Men jag går till honom då och då å hjälper honom att blinka så inte ögonen ska torka ut på'n.. Tycker så synd om honom när han ligger där alldelis hjälplös, å han kanske kommer ha jätte ont i pungen nu efteråt! =,(

Sen när han vaknat så ska jag gosa med honom å tala om att jag är jätte stolt över att han var så lugn och snäll under besöket. Veterinären gillade honom iaf och tyckte att han var en fin och välskött katt för övrigt. =)

Nu ska jag gå å blinka ögonen åt Tjocken.. Ha de gött å söv sött...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0