Lite fråge-skit som jag fick av nån....

Är det omoraliskt att vara otrogen?
- JA, VERKLIGEN!!!!!!

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
- Jag tror inte på krig, så nej.


Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
- Om njuren kommer till nytta tjänar båda på det!

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
- Sex är sex, jobb är jobb. "blanda aldrig in jobb i ditt privatliv"

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
- Nej det tycker jag inte..

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
- Hmmm, egoistiskt är det, men varför ska man stanna om man inte vill?

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
- Beror på vad det är för situation. Ja.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
- Mördare hör hemma bakom galler, inget snack om saken.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förosarkat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
- Alla människor är värda lika mycket hjälp. Om han själv vill ha hjälp är det väl ett tecken på att han vill dra sig ur missbruket, så varför inte hjälpa?

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
- Jag skrattar åt skämt fast jag inte fattar dem. Jag låtsas att jag är lycklig. Jag skurar toan i princip varje dag.

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
- Ärlighet

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
- Cilla, Cilla-Pilla, Cillidill, CillaGorilla, Lillhoran, Lusen...

Hur var du som barn?
- Pratkvarn, positiv, hade personlighets störningar, pratade med icke levande ting, alltid glad, fantasifull och busig.

Vad tycker du om fildelning?
- Bra. Används inte så mycket från min sida bara.

Varför bloggar du?
- För att jag inte vågar säga vissa saker rakt ut till mina närmaste, för att jag inte vill sprängas av för mycket tankar och för att det är ett bra tidsfördriv när man har tråkigt.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
- Kärlek är en vacker illusion som varar en kort stund, vänskap är verkligt och varar för evigt.

Vad kan man leva utan?
- Spöken, ensamhet, krig, oärlighet å en massa mer!

Vilket är viktigast hos din partner?
- Ärlighet.

Har du funnit harmoni i ditt liv?
- Harmoni får inte plats i ett bottenlöst svart hav.

Hur ofta lagar du mat hemma?
- Varje dag om jag inte köper en färdig matlåda eller skräpmat. Vilket är sällan..

Vad skulle du göra med ett friår?
- Börja leva!

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
- Det ä' la olika!

Hur svarar du i telefonen?
- Allt från; "Kungens badrum" till "hallå?"

Är du pinsam på fyllan?
- Ibland.. Jag ångrar oftast det mesta...

Vilken var din första konsert?
- Min pappas =D

Hur ser folk mig?
- Hur ska jag veta det?

Människa som gör dig enbart ledsen?
- Jan Berglin & Tony Berglin

Människa som gör dig enbart glad?
- Änglasyster & grannen min! <3

Värsta känslan?
- Ensamhet, tomhet.

Favorit tv-program?
- LOST, Desperate housewifes, Days of our lives och Mannen som talar med hundar!

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
- Vakna till en strålande sol.

När grät du senast?
- Igår.

Är du vidskeplig?
- Yes-yes..

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
-
Massvis egentligen.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
-
Njaaa.. Om jag fick betalt så kanske...

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
-
Göra något av mitt liv.

Vart går din drömresa?
- Syd Korea.

Vem är ditt drömragg?
-
 Min granne Daniel... Om det måste vara en kändis så Johnny Depp xD

När blir man vuxen?
- Det blir man aldrig om man inte vill.. Vuxen är bara ett annat ord för tråkig.

Vill du säga förlåt till någon?
- Många.

Vem är din hjälte?
- Min farmor, min vän Carina och min granne Daniel..

Vad tror du på?
- Jag tror på det jag ser med mina sinnen.

Vilken dokusåpa skule du helst vilja vara med i?
- Ingen aning faktiskt.. Vad är det då?

Vad skulle du helst vara - Snygg eller lycklig?
- Svårt att välja.. Men är man lycklig så mår man inte dåligt av att man är ful iaf.

Vad är lycka?
- Kärlek

Vilka personer beundrar du?
- Alla som är starkare än mig.

Vem var din första kärlek?
- Krasae, älskade honom högt... men sen kom Daniel å då blev jag ännu mer kär i honom... Så jag vet inte riktigt..

Vem har makten i ditt liv?
- Min vänner och min familj.

Har du någon dold talang?
- Vet inte... Den är nog dold för mig med.

Har du mobbat någon?
- Nej, det tror jag inte.

Vilket djur skulle du vara?
- En skata kanske... Eller en fisk... Eller kanske en liten loppa...

Har du någon fobi?
- Jag har fobi för alla kryp som flyger... Har även skräck för vissa rörelser och hastigheter (men inte när jag åker bil).. Och jag har agorafobi.. Dvs. torgskräck.. med det har blivit bättre..

Har du snattat någon gång?
-
Japp, när jag var en liten knodd tog jag en kexchoklad en gång..

Vad är det pinsammaste du gjort?
- Ja du.. Ingen aning..?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0