Förkyld

Jahopp... Då är man förkyld då... Det är ju mindre roligt, men humöret är ändå på topp idag!
Även fast halsen svider, kroppen värker, näsan rinner och huvudet bankar, så är jag på toppen humör!! Kan det vara på grund av min underbara dröm jag hade inatt mån tro? ;p

Idag skiner solen och jag vill gärna gå ut å njuta av den, men det är nog inte så smart. Så ist för att gotta mig i solen så har jag pluggat en massa Koreanska idag, i två timmar än så länge. Det e kul..!

Och jag har även kollat upp betydelsen på några namn jag gillar. ^^ Två killnamn å två tjejnamn.

Theodor, är ett grekiskt namn och betyder "Guda gåva, en sjänk från ovan"
Theos = Gud, Doron = Gåva

Maximiliam, är ett latinskt namn och betyder "Den oövervinnerlige".

Felicia, är även det ett latinskt namn och betyder "Stor Lycka"..

Sen kommer mitt sista namn.........

Moa, som är ett svenskt namn och betyder "Moder, bitter och trotsig"

Dessa fyra namn gillar jag skarpt..!

Jag gillar även namnet Hefaistion och namnet Moa-Li.... Men jag kunde tyvärr inte hitta vad de betyder...

AJA, nu ska jag plugga lite koreansk grammatik... Huuuj


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0