Gott nytt år på er!

Hej allesammans... Nu har jag inte bloggat på väldigt längen. Har inte haft internet på ett bra tag. Tror nästan att det är dags att skaffa mig eget bredband snart, ist för att sno grannarnas när jag väl får signalstyrka från dem. xD

Aja.. jag är iaf klar med skolan nu! Vilket är otroligt skönt.. Det har varit jätte konstigt nu sen jag slutade för jag har liksom inte behövt känna den där pressen som jag alltid hade på mig över att jag måste plugga å så. Nu så kan jag gå hem till vänner och dricka kaffe i lugn och ro, och jag kan koncentrera mig på vad vi pratar om och lyssna mycket bättre. Härligt härligt!
Å på julavslutningen på komvux klädde jag och Foffen oss som tomtenissar.. Med tomteluvor och röda kläder.

Å så har det ju varit julafton också. ^^
Julaftonsmorgonen firades hos mor... Vi pratade och öppnade paket.
Julaftonsdagen, den firade jag hos farmor och farfar. Jätte mysigt var det. Vi tittade som vanligt på kalle, sen åt vi massa julmat och drack glögg å öppnade julklappar. Jag fick ovanligt många julklappar i år, säkert 10-15 stycken! Men det är nog för att jag även fick paket av vänner och sånt. xD
Julaftonskvällen, ägnade jag åt familjen Lindén.. Vi drack kaffe åt godis och öppnade julklappar. ^^
En helt okej julafton tycker jag!

Ja, å nu är det dags för ett nytt år.. :)
Inför detta nya år har jag klippt håret och piffat upp mig lite.. Jag måste ju se bra ut om jag ska gå på arbetsintervju nu framöver. Det är väl inget företag som vill anställa någon som ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig." Eller har jag fel där?

aja,,, iaf... Detta nya år är mitt första vuxna år kan man säga. Jag har ju hittills pluggat å så.. Men nu så måste jag ut i arbetslivet på riktigt för att kunna överleva! Jag ska göra mitt allra bästa för att få ett bra jobb, jäklar anamma! >.<
Jag har ju jobat förr, men bara på restauranger och inom trädgård och blomförsäljning.. Å sommarjobbat har jag ju gjort också, på ålderdomshemmet här i byn som heter Gyllengården. Väldigt snälla tanter var det där. ^^
Men nu! NU! Nu ska jag försöka få ett bra jobb! Ett jobb jag kan känna mig lite stolt över, och ett som jag trivs på. önska mig lycka till.....

Men det är inte bara jobb jag ska försöka skaffa, jag ska även försöka lära mig tillräckligt med kreanska så att jag kan prata med J.Bs mor och far! Jag vill faktiskt kunna förstå när dom pratar med mig och jag vill kunna svara tillbaka. Å inte vill jag säga fler pinsammheter heller. Som tex: "Jag vill äta ute" när jag egentligen skulle fråga: "Ska vi äta ute?".. Det sa jag under första dygnet jag träffade J.Bs föräldrar. PIINSAMMT =/

En annan sak jag vill ordna nu under det kommande året är... Att.. Jag och J.B ska kunna leva tillsammans under samma tak! Jag vill att han ska få visum hit till Sverige så att vi kan bo tillsamman här, och jag vill hemskt gärna att han ska träffa min familj, släkt och vänner.


Väldans va långt detta inlägg blev da! :=)



Kommentarer
Ett tips

Ni får gifta er så får han visum i Sverige =)

2010-03-03 @ 16:21:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0