Har du cravings?

Det har jag! Och många andra gravida kvinnor får också någon form av cravings under hela eller en period av graviditeten.
I början av graviditeten hade jag väldigt svårt att äta mat och åt i princip bara tomater, granat äpplen, jordgubbar och lättsaltade potatis chips.
Efter det blev det stekta mackor med stekt ägg, ost å salladsblad varje dag till lunch.
När jag var mellan 5:e-6:e månaden så började matlusten komma tillbaka å nu äter jag nästan vad som helst, men är fortfarande mer för frukt å grönt än vanlig mat.
Just nu har jag knäckebröds-cravings.
Här sitter jag nu när jag skriver å knaprar i mig tre olika typer av knäckebröd. En frukostknäcke, en solrutan med dinkel och en vanlig husman...utan smör, bara knäcket.
Jag har tom gått så långt ibland att jag frågat hemma hos kompisar om de kanske har lite knäckebröd att bjuda på. Hehe. ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0