Bebis info.. ^^

Tjo.. Igår var jag ju till barnmorskan, men det blev inte så att jag fick tid att skriva något mer inlägg efter besöket.. Så jag gör det nu ist. ^^

Allt var bra förutom att mitt blodvärde sjunkit mer sen sist även fast jag äter järntabletter å andra vitaminer å mineraler.. Så nu ska jag dubbla doseringen på järn å kolla om det blir nå bättre till nästa besök 8 Juli.
Sist var mitt blodvärde 103, nu var det 101, så det har inte sjunkit så väldigt mycket ändå.

Magen har växt ytterligare 4 cm. Sist var den 23 cm, nu är den 27. ^^

Bebisens hjärta lät helt ok, slog något saktare denna gång än sist.. Sist slog det något med 140 slag å nu var det 130 slag i minuten. Som högst har det slagit 150 slag i minuten. Å de var den 28/4.

Blodsockret var helt ok.. samma som sist 4,6...

Jag har även ökat ytterligare 2 kg i vikt... NU väger jag 58 kg!!!! Men man får faktiskt vara tjock när man är gravid, så det är ok. ^^

Ja, det var väl allt vad jag kan minnas.

På tisdag ska jag till förlossningen i Huddik by the way.. Jag ska träffa en Aurorabarnmorska, som ska prata om tidig födsel, kejsarsnitt å kanske något mer eftersom jag förmodligen kommer föda för tidigt och kanske inte kommer kunna göra det normalt på grund av min sjukdom. Å så ska hon säkert visa mig runt lite på kliniken.... Och... om jag har tur så kanske de vill göra ett till ultraljud också. ^_____^
Jag vill verkligen göra ett till... hur mysigt som helst att se lilla bäsen ju, å så vill jag vara säker på att allt är som det ska där inne.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0