Grubbel grubbel

Hej hej.. Idag är jag ensam hemma... så idag har jag tid över till att grubbla... Vilket är lite drygt... Men någon gång efter kl 15.00 så kommer systers sambo och lilla Valentin hem! :D
Syster jobbar ända till 21.00 idag... 
Ja, när jag sitte själv i tystnaden så händer det lätt att jag börjar tänk lite för mycket. Jag saknar min man, jag oroar mig för hur det blir med framtiden och jag grubblar på vad som är bäst för mig, barnet och barnets pappa.. Bör vi bo i Sverige som jag vill eller är det bättre om jag flyttar tillbaka till Korea??
Kommer jag någonsin få hjälp av soc eller kommer dom strula ända tills lillfisan e född?? Kommer jag kunna bli inskriven på försäkringskassan nu eller måste jag ansöka om igen?? Är jag inte inskriven där så kan jag ju inte få föräldrapenning, bostadsbidrag eller något annat... Så dryygt när allt tar sån tid och man inte vet hur det blir. Jag kan ju inte jobba nu på ett år typ så jag har inte mycket till val än att leva på samhället.
Hmmm... jag tänker för mycket..... jag vet.... men det blir ju så ibland.. å nu känns allt jobbigare när jag är typ pank och snart ska få barn och inte ens har en barnvagn eller någonting, inte ens ett hem.... :/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0