Hon e la blyg jäntan min

Jag var till barnmorskan idag.. Allt såg bra ut.. Jag väger nu 63,8 kg, blodvärdet var 108, å blodtrycket låg på 110/60.. Men magen hade krympt 2cm vilket gjorde att hon oroade sig över att det kanske hade slutat producerats fostervatten. Å sa att om det är så så måste jag nog induceras (igångsättas).
Så, hon skickade upp mig till Hudiksvall... Väl där så fick jag veta att allt var bra. Lagom med fostervatten å hjärtljuden lät bra. Dock är bebisen lite liten för att vara 41 veckor. Den är nu ungefär i storlek som en 38 veckors bebis. Men eftersom allt annat såg så bra ut så var det inget att oroa sig över. :)
De kunde inte svara på varför magen blivit mindre... kan vara för att bebisen sjunkit mer.
2 cm öppen är jag iaf... å jag har små värkar å mycket sammandragningar, så det händer grejer iaf. Hihi... Vattnet har fortfarande inte gått så de skickade hem mig igen å sa att jag ska komma tillbaka när det gjort det, eller om jag får jätte ont. Om inget händer så ska jag dit igen nästa vecka.... å DÅ kommer dom förmodligen sätta igång mig om jag vill det. ^^ Men jag hoppas på att det startar av sig själv innan dess.. Helst nyss... eller iaf imorgon. ^^


Kommentarer
Elin

Det händer ju iaf något eftersom du är öppen 2 cm. Så det går åt rätt håll :)

2011-09-20 @ 23:26:02
URL: http://assessment.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cilla

Att vänta en glädje är också en glädje.

RSS 2.0